fbpx

Granie Nauczanie

Przewodnik dla rodziców i nauczycieli po świecie odpowiedzialnej rozrywki cyfrowej

Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego oraz Ogólnopolska Szkoła Programowania dla Dzieci MindCloud zapraszają nauczycieli szkół podstawowych oraz rodziców do udziału w ogólnopolskiej kampanii Granie Nauczanie.

Granie Nauczanie to projekt edukacyjny, podczas którego oferujemy szkolenia i materiały dotyczące bezpiecznego, odpowiedzialnego korzystania z gier wideo przez dzieci i młodzież. Najnowsze badania prowadzone przez Interactive Software Federation of Europe pokazują, że ¾ dzieci w wieku 6-15 lat to aktywni gracze.

W kampanii Granie Nauczanie przekażemy Wam pakiet materiałów zawierający informacje dotyczące właściwego wyboru gier dla dzieci i nastolatków, jak również broszury, aplikacje i scenariusze zajęć. W wybranych placówkach przeprowadzimy szkolenia, podczas których pokażemy jak  jak wykorzystać gry do nauki, opowiemy o sposobach bezpiecznego korzystania z mediów cyfrowych przez dzieci oraz odpowiemy na pytania związane z grami.

Udział w projekcie jest nieodpłatny.

Dla kogo?

  • dla nauczycieli chcących przygotować uczniów do mądrego korzystania z rozrywki cyfrowej np. na godzinach wychowawczych,
  • dla rodziców chcących świadomie wybierać tytuły gier dla swoich dzieci,
  • dla wszystkich szukających pomysłów na zastosowanie gier w rozwoju umiejętności szkolnych i pozaszkolnych (kompetencje miękkie),

Kiedy?

Projekt realizujemy z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu (11.02.2020) – jednak już po zostawieniu maila w formularzu poniżej możesz się spodziewać otrzymania pierwszych materiałów merytorycznych.

Będziemy w kontakcie przez cały 2020 rok przysyłając Ci aktualne wieści dot. gier w edukacji, materiały e-learnigowe czy pdf’y z dodatkowymi scenariuszami zajęć. W okresie luty-marzec zrealizujemy w wybranych szkołach cykl szkoleń dla nauczycieli.

Co?

  • e-book merytoryczny zawierający m.in porady z zakresu bezpiecznego doboru gier dla dzieci, pomysłami na wykorzystanie gier w edukacji domowej i szkolnej, aktualne badania dot. gier,
  • scenariusz zajęć na godzinę wychowawczą,
  • dedykowana aplikacja,
  • warsztaty dla nauczycieli w wybranych szkołach,
  • newsletter edukacyjny, grupa FB,

Pobierz fragment ebooka Granie Nauczanie

Nauka zdalna: aplikacje, gry i narzędzia dla nauczycieli

 

Zapisz się do projektu Granie Nauczanie

Będziemy z Tobą w kontakcie mailowym, dostaniesz od nas pakiet materiałów elektronicznych oraz dodamy Cię do naszego newslettera edukacyjnego. Jeśli jesteś nauczycielem, wypełnij dane kontaktowe swojej szkoły – być może to właśnie do Was przyjedziemy z darmowymi warsztatami!

Uwaga! Mamy możliwość realizacji warsztatów w ograniczonej liczbie szkół - wypełnienie formularza nie gwarantuje realizacji szkolenia!
Prosimy o podanie ilości oraz specyfikacji komputerów - jest to niezbędne do przeprowadzenia warsztatów w placówce


Kim jesteśmy?

logo M

Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego (SPIDOR) powstało w kwietniu 2008 roku – celem organizacji jest m.in. popularyzacja zasad użytkowania gier wideo w Polsce, zbieranie danych na temat używania gier wideo w Polsce oraz podejmowanie przedsięwzięć związanych z promocją bezpiecznego korzystania z gier. SPIDOR aktywnie współpracuje zarówno z producentami oprogramowania jak i z ekspertami akademickimi oraz praktykami zajmującymi się korzystaniem z gier w edukacji.

MindCloud to ogólnopolska szkoła programowania specjalizująca się w wykorzystaniu gier w nauczaniu. Posiada ośrodki w ponad 20 miastach w Polsce i jest liderem w zakresie edukacji programistycznej najmłodszych. Główny metodyk szkoły to Ekspert Edukacyjny Micfosoft w zakresie wykorzystania gry Minecraft w Edukacji. MindCloud prowadzi także szkolenia dla nauczycieli oraz angażuje się w akcje społeczne związane.

Misja projektu

Branża gier wideo, w trosce o ochronę małoletnich graczy przed dostępem do niewłaściwych treści od 2003 roku promuje system klasyfikacji gier ze względu na wiek odbiorcy – Pan European Games Infromation – PEGI . Opracowała również system oznaczeń wskazujących na rodzaj treści występujących w grach.

Gry wideo, podobnie jak literatura, film i telewizja wzbogacają życie kulturalne ludzi. Stanowią cenne źródło nie tylko rozrywki, ale też wiedzy o otaczającym nas świecie. Gry rozwijają wyobraźnię, pobudzają kreatywność, uczą systematyczności, przestrzegania reguł, współpracy, ale też rywalizacji. W grach znajdujemy szereg elementów edukacyjnych dotyczących zarówno nauk ścisłych, jak również historii, geografii czy kompetencji językowych. Liczne badania wskazują na korzystny wpływ gier na intelektualny, emocjonalny i społeczny rozwój młodych ludzi. Aby w pełni wykorzystać potencjał elektronicznej rozrywki, dzieci powinny korzystać z gier adekwatnych do ich rozwoju emocjonalnego i możliwości poznawczych. Dlatego w proces korzystania z tego medium potrzeba silnego zaangażowania osób dorosłych. Rola rodziców i nauczycieli w zapewnieniu dzieciom pozytywnych doświadczeń jest niezwykle ważna.

Partnerzy i patroni

Logo PEGI
GIS_logo_DEF
GOL-logo-2010-on-white-trans