fbpx

5 potrzebnych w życiu cech, które Twoje dziecko rozwinie na zajęciach programowania MindCloud

Poprzedni artykuł poświęciliśmy naszym trenerom.Teraz nadeszła pora aby przyjrzeć się nie mniej ważnej grupie, która stanowi istotę każdego przedsięwzięcia takiego jak MindCloud – naszym uczniom. Przychodzą do nas dzieci bardzo różne – niektóre są bardziej śmiałe inne mniej, część z nich ma większe doświadczenie inne mniejsze, mają przeróżne zainteresowania, marzenia i cele. Różnorodności tej jednak nie traktujemy jako komplikacji a wręcz przeciwnie – staramy się ją celebrować.

Dla każdego rodzica bardzo ważnym jest, aby jego dziecko stale się rozwijało i miało do tego rozwoju zapewnione właściwe warunki. Dlatego na zajęciach MindCloud staramy się kultywować w dzieciach takie cechy, które będą wspierać ich wzrost. Niektórzy uważają, że najważniejsza jest inteligencja – i o ile wiemy, że jest ona bardzo ważna, to jest szereg innych cech, które również staramy się rozwijać w naszych kursantach.

Zatem jakie cechy Twoje dziecko rozwinie na zajęciach MindCloud?

1) Ciekawość Świata

Chcemy aby naszym uczniom się… chciało. Dlatego staramy się rozwijać w naszych podopiecznych ciekawość świata, zachęcać ich do zadawania pytań i samodzielnego zastanawiania się nad rzeczami, których nie rozumieją. Z tego powodu chętnie przyznajemy, gdy nie znamy odpowiedzi na jakieś pytanie – jest to świetna okazja do zachęcenia dzieci do samodzielnego badania spraw i testowania hipotez. Minecraft jest do tego świetną grą – jest tak rozbudowany, że nikt nie jest w stanie mieć odpowiedzi na wszystkie pytania, a zagadki w stylu „A czy da się…?” można rozwiązać tylko w jeden sposób – próbując!

2) Gotowość do popełniania błędów

Bardzo zależy nam na tym, żeby dzieci na naszych zajęciach nie bały się popełniania błędów – to, że coś się nie udało traktujemy jak cenną lekcję niosą za sobą istotne informacje. Wolimy, aby dzieci wypróbowywały swoje pomysły niż były zachowawcze i tylko czekały na instrukcje. Dlaczego? Ponieważ wypróbowywanie własnych pomysłów daje wiarę w siebie, skłania do myślenia, a własne błędy zapamiętujemy najlepiej – i tym samym mamy większą szansę na sukces w przyszłości.

3) Zdolność do zaakceptowania porażki

W trakcie zajęć, tak jak w życiu, dzieci mogą się zetknąć z doświadczeniem porażki. Czy to mimo wspólnych wysiłków nie uda się jakaś misja, czy to runie misternie budowany domek – poczucie porażki może się pojawić i oczywiście nie jest ono niczym przyjemnym. Jednak nie zależy nam na tym, by dzieciom się to nigdy nie przytrafiało – jest to praktycznie nie do uniknięcia czy to ze względu na okoliczności poza naszą kontrolą, czy też nasze własne pomyłki i potknięcia. To, do czego dążymy to uczenie dzieci jak sobie radzić z porażką, kiedy się ona przytrafi – jakie emocje mogą wtedy czuć, co mogą z nimi zrobić i gdzie szukać pomocy jeśli jej potrzebują.

4) Empatia

W trakcie zajęć jednym dzieciom czasem idzie trochę łatwiej, innym nieco trudniej. Chcemy, aby nasi uczniowie odnosili się do siebie z empatią. Nawet jeśli na zajęciach występują pewne elementy rywalizacji chcemy, aby nasi uczniowie pamiętali, że każdemu czasem może się trafić gorszy dzień, a wygrywać należy z klasą.

5) Sumienność

Ważne jest dla nas, aby nasi uczniowie nie spoczywali na laurach i nie traktowali naszych zajęć tylko jako okazji do zabawy, ale przede wszystkim, żeby widzieli je jako możliwość nabywania nowych, ciekawych i cennych umiejętności. Dlatego monitorujemy postępy naszych uczniów i staramy się dobierać zadania tak, żeby rozwijały umiejętności naszych podopiecznych dostarczając im przy tym satysfakcji motywującej do podejmowania dalszych starań.

Podsumowując – zależy nam na tym, żeby z naszych zajęć wypuszczać „w świat” dzieci, które chcą się uczyć i nie boją się próbować.

W dzisiejszym świece stałego postępu technologicznego jest to niezwykle ważne, ponieważ ci, którzy przestają się uczyć szybko zostają w tyle. Dlatego chcemy wyposażyć uczestników naszych zajęć w cechy, które pozwolą im nie tylko odnaleźć się w szybko zmieniającej się rzeczywistości ale też czerpać radość ze zdobywanej wiedzy.